Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2010 07:40 - МОЕТО МАЛКО ДАМСКО ОБЩЕСТВО - втора част
Автор: natali60 Категория: Изкуство   
Прочетен: 6849 Коментари: 17 Гласове:
19

Последна промяна: 04.12.2010 15:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

     Веднъж една от танцьорките ми каза на английски със светнало лице: "Казаха ми, че си чужденка, но аз не вярвам! Кой ти е родният език?"  От тогава се поглеждам изпитателно в огледалото - дали пък няма промяна... Още повече, че на няколко пъти ме спират на улицата непознати, за да ме питат как да стигнат до определено място в града - явно, вземат ме за местна.
    Особено щастлива се почувствах, когато обявих, че заминавам за три месеца за родината си и няколко гласа  спонтанно извикаха: "Не, не, Натали, не!" Така  ми се стопли сърцето...

  Тук се запознах и с най-добрата си приятелка Сун. Тя е лекарка и човек с голямо сърце. Много пъти ми  е помагала в трудности, а приятел в чужбина е нещо неоценимо.

                                  image  приятелката ми Сун

     Майките често водят малките си момиченца в детската група - отрано ги приобщават към грацията и изяществото на танца.

                                                    image

     image  

                                              image  докато чакат репетицията на мама да свърши

         image

         Да ме бяхте видели отнякъде как учих  китайките на право хоро! Как - много лесно - като ме стегна шапката и в една от почивките затропах Дайчово - ей така, без музика... Реших, че в тази зала ще се играят и български хора - и други народи имат красиви танци, не само индийците. Запалените танцьорки се заинтересуваха от стъпките. Следващия път Наталито, заредена с музика на най-хубавите ни танци, поведе хорото. Бързо научиха стъпките, но нали техните танци са индивидуални, все се отцепваха настрани, та ги завръщах към общността...

                          image  най-възрастната участничка в клуба

      Освен обичайните за дамско общество клюки и информация за евтини стоки (особено важно!), се обсъжда например и това - кой познава подходяща партия за близко момче или момиче - трябва да го задомят. На възмущението ми защо се месят в живота на хората, ми отговарят, че това е един от двата начина човек да се ожени тук - или да срещне половинката си в предприятието, в което работи, или да търси помощта на посредник.
    С това някак си се примирявам, но има нещо, което определено кара българското ми възпитание да се бунтува - учителката посочва грешките на ученичките с подигравателен смях и ги пародира! Какво да се прави - сблъсък на култури! Ученичките ни най-малко не се засягат, а се присъединяват към смеха. Изключение обаче направи едно момиче, което не можа да понесе иронията към пълната му фигура, и повече не стъпи в клуба. Ако не могат да изпълнят правилно някое движение, танцьорките навеждат глава и отиват на последната редица самонаказани или дори някои си удрят главата в стената - като по филмите; добре че е дървения...
  
                        image  и учителят понякога може да изгуби търпение

     Как разбрах, че тези танци никога няма да видят публика. Един ден, облечени в индийски носии, подрънквахме радостно паричките, пришити към кърпите, когато ненадейно на вратата на залата застана мъж. Не стана ясно защо е дошъл - веднага се чуха ужасени писъци и жените се разбягаха насам - натам като се блъскаха една в друга, сякаш не мъж, а зъл дракон бе долетял. Учителката веднага бе наметната с дълго палто, за да може да излезе и да прогони натрапника. Впрочем не се наложи - той бързо изчезна, смутен от истеричната реакция. Такава паника бях виждала само веднъж преди това - по време на екскурзията до Луошан, когато роботът в мината проговори с човешки глас ("Магията Луошан през октомври")...

      Милите ми момичета! Днес отново предстои да се срещна с тях - в нашия Павилион за жени (както го наричам, но не по Пърл Бък). Благодаря ви, китайски приятелки, за гостоприемството, откритите чисти сърца и за вашата жизнерадост! Един ден ще науча вашия труден език и ще ви кажа тези думи на него.

   Епилог 1
   Докато част от дамското население танцува, друга част - бабите - размахват мечове в парка - истински. Мислите, че се шегувам ли? Ето доказателството:

image

                                       image

    Китайската баба е опасна - не знаеш какво държи зад гърба си...


      Епилог 2
     Когато текстът излезе в poblizo.com  (пак участвам в конкурса, ако решите да гласувате, ще ви бъда благодарна), го показах на момичетата на компютъра в клуба. Радваха се като деца, когато се познаха на снимките! С текста беше по-трудно - преведох го в общи линии на Уан Уей на английски, а тя - на другите - на китайски. И  така - по веригата - надявам се да не се е превърнал в развален телефон. Но ние по принцип така си общуваме. Хареса им.


Тагове:   общество,   дамско,


Гласувай:
19



1. monaliza121 - И на мен ми хареса, Натали! За с...
04.12.2010 13:37
И на мен ми хареса, Натали!
За съжаление нямам регистрация във фейсбук, но ще помоля някой приятел да гласува вместо мен. Поздрави на твоите приятелки-танцьорки!:))
цитирай
2. pegas08 - Продължаваш
04.12.2010 14:56
да ме омайваш!
цитирай
3. natali60 - Благодаря ти, Тин, за подкрепата!
04.12.2010 15:03
Ще предам поздравите още утре, сигурна съм, че ще се зарадват.
Радост ти желая в тези иначе зимни дни, но за теб - пролетни! :)
цитирай
4. natali60 - Аз пък съм омаяна, Пегас,
04.12.2010 15:08
от тези искрени и по детски чисти сърца. Нещо като че ли забравено... И от неподправеното им приятелство към една чужденка.
Пънлайски поздрави! :)))
цитирай
5. kalin8 - Поздравления и от мен !
04.12.2010 15:36
Чудесен постинг!
Б.
цитирай
6. natali60 - Благодаря, Боре,
04.12.2010 16:26
твоята похвала много ме радва!
Поздрави! :)))
цитирай
7. ninaantonova - Страхотна си Натали, толкова топлина блика от теб!
04.12.2010 17:22
Учи ги на нашите танци, няма по-живи и дълбоки от танците и песните ни. Запей им и наши песни, преведи им ги преди това, нека дълбоко да влезнат в сърцата им. Поздрави далечни, от Шумен. Бъди жива и здрава и ни пълни сърцата с красота и очите със светлина. Усмихнат ден ти желая. :)
цитирай
8. natali60 - Ех, Нина, много хубави думи ми казваш!
04.12.2010 17:59
Благодаря ти!
Не съм кой знае каква певица, но мога да им пускам записи. Показвала съм им снимки на красиви кътчета от родината ни, стана им интересно. Поканила съм ги да ми гостуват във Варна, но малко им е трудно да излизат в чужбина на гости...
Като имам вашата подкрепа, по-леко ми е тук. :)
Поздрави на Шумен, там съм следвала :) Имам много спомени, хубави...
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Благодаря ти, Натали, за поредния ...
05.12.2010 00:35
Благодаря ти, Натали, за поредния прекрасен епизод на сериала "Китайска приказка"!
Защо не направиш школа по български изкуства? Ще има успех, гарантирам :)))
цитирай
10. natali60 - И аз ти благодаря, мило Глухарче!
05.12.2010 02:22
А по отношение на школата - да, хубаво би било, но ми трябват хора да обучават на различните изкуства, аз съм обикновен филолог. В града и околностите съм единствена европейка, за българи да не говорим... Не е като в Америка, където си има цели български общности.
Но това, което мога и го правя, е да им показвам по интернет България и всичко красиво, свързано с нея.
Сърдечни поздрави и пак заповядай, скоро ще ви водя на сватба - истинска, селска! :)
цитирай
11. veninski - Поздрави от Родопите, приятелко!
05.12.2010 04:31
Поздрави от Родопите, приятелко!
цитирай
12. natali60 - Приятелски поздрави и на теб, Васко! :)
05.12.2010 05:58
Жив и здрав! :)))
цитирай
13. razkazvachka - Поздрави и от мен!
05.12.2010 10:09
Много леко разказваш. Но има и друго ценно за мен - прибавяш още едно свидетелство за това, как по света, когато сме сами сред други, ние се вписваме в тяхната култура безотказно - не сме чужденци.
Китайките са толкова близо до нас - и тук бабите имат слабостта да сватосват, нищо че обикновено не става:)))
цитирай
14. natali60 - Щом съм оценена и от Шехерезада -
05.12.2010 13:19
това е голяма радост за мен! :) Благодаря ти, мила! Радвам се на твоето гостуване. :)
Знаеш ли, права си - оказва се, че дори знаенето на езика не е задължително условие за едно приятелско общуване. Ако хората са сърдечни и искат да се сприятелят с теб, намират начин.
А за сватосването - занимават се не баби, както у нас, а млади жени, защото то е спасителен пояс за други млади жени. Девойките не се притесняват да търсят посредничество за запознанство. По-срамежливи са, изглежда, от нас - друго мислене...
Най-сърдечно!
цитирай
15. sestra - Ще гласувам,
06.12.2010 09:58
са твоя постинг радваш истински :)
цитирай
16. natali60 - Благодаря, сестра!
06.12.2010 13:35
И ти ме радваш с похвалата и съпричастието си! :)
Поздрави и хубав празник! :)
цитирай
17. анонимен - ZJMXNugLTvCttEh
24.05.2011 02:46
ThatВ’s not just logic. ThatВ’s really ssenbile.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: natali60
Категория: Изкуство
Прочетен: 1025443
Постинги: 159
Коментари: 1222
Гласове: 18622
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930