Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2010 14:22 - ЛЮБОВТА Е ПРОЛЕТ, НО ЦЯЛА ГОДИНА! - трета част
Автор: natali60 Категория: Изкуство   
Прочетен: 4318 Коментари: 12 Гласове:
15




    Мъжете в това време се редяха с делови вид пред една маса, където един човек записваше имената им на червена хартия и колко пари са подарили на младото семейство. Дадохме и ние своя червен плик. Списъкът и парите се предават на младоженците след сватбата.

                       image

      Един младеж ни се представи като братовчед на Лианг и ни отведе в своя дом на гощавка. Гостите бяхме разпределени в няколко роднински къщи, тъй като не можем да се поберем в една. Мъжете и жените са разделени на различни маси, но аз останах на мъжката, тъй като само там имаше човек с английски, а не исках да пропусна възможността да науча нещо повече за ритуала. Надявам се да са ми простили тази волност. Впрочем ние бяхме техните специални гости и вниманието към нас беше подчертано - само нашите чаши за чай имаха  капачета,  за да не изстива бързо чаят, главата на шарана сочеше към нас, чакаха първи да си вземем от всяка гозба...

          image мъжката маса

                        image жените се хранят на две нива

         image шаран с карамелено - доматен сос

                           image в селото живеят три хиляди души

     Около голямо стенно огледало бяха залепени ленти с цитати на Мао.
     Братовчедът Шинг Ионг обясни, че повече от двадесет вида блюда са приготвени за празника, предния ден са заклали прасето и всичко е прясно. Освен свинско, имаше пиле, риба и всякакви морски дарове и друга храна, непозната за мен. Чиниите идваха с голяма бързина, масата се отрупа и, разбира се, повечето храна остана - но такъв е обичаят. Атракция бяхме и ние за тях - помолиха да ни снимат как сръчно си служим с вилица (отнякъде намериха две вилици за нас, но не бяха виждали наживо някой да ги ползва)... За мен пък остана загадка как Шинг с две пръчици разряза печеното пиле на парчета.

              image

                             image

    Зеленият чай се лееше изобилно, друго не се пиеше. Жените нито пушеха, нито пиеха алкохол. Тихи разговори и обилна храна. Никаква музика, няма и танци! Ако става дума за фолклорен фестивал, Китай се представя с много феерични изпълнения, но подозирам, че са само сценични - измислени от хореографи за сцената. В ежедневния си живот китаецът не танцува, дори и на сватба.

               image

                                                     image наздравица с гостите

          Към края на обяда минаха младоженците да вдигнат наздравица с всеки гост. Лиу беше вече в червената си рокля. Лианг лично напълни чашите, напитката пак беше чай. Благословии, шеги, смях...
    След около два часа сватбарите, сити и доволни, си тръгнаха всички едновременно. Със сърца, препълнени от щастието на нашите приятели, потегляме и ние със съпруга ми.

  

                   



Гласувай:
15



1. kalin8 - Бих искал...
10.12.2010 20:06
Бих искал отново да благодаря за прекрасните разкази и фотографии!
Искренно се радвам, че мога чрез теб да опозная обичаите на една мистична за мен страна .
Благодаря!
Б.
цитирай
2. natali60 - И аз благодаря за интереса, Боре!
11.12.2010 02:23
Той е стимул за мен да продължавам да пиша. Радвам се, че отварям едно, макар и малко прозорче към тази загадъчна и за мен страна.
Сърдечни поздрави! :)
цитирай
3. kpandjarova - Най-искрени поздравления и бла...
11.12.2010 18:14
Най-искрени поздравления и благодарност за постинга.Покрай него прочетох и много други неща.Разказвате кратко,ясно,но в същото време много образно и завладяващо.Помогнахте ми да науча повече за този народ и тази страна.Аз също живея в чужбина,ежедневно се срещам с много китайци,общувам с тях,но малко знаех за техния бит,култура,традиции и манталитет.Пожелавам Ви успех!
цитирай
4. natali60 - Благодаря, Корнелия,
11.12.2010 18:47
за милите думи! Радвам се, че съм ви била полезна. Сърдечни и добри хора са, но - много различни от нас. Винаги е интересно да се опознават други култури.
Успех и на вас! И хубави празници! :)
цитирай
5. veninski - Поздрави и от мен, Натали!
12.12.2010 05:12
Поздрави и от мен, Натали!
цитирай
6. natali60 - Благодаря, Васко!
12.12.2010 05:56
До писане!
Успехи в творчеството! :)
цитирай
7. monaliza121 - Не мога да си представя, наша сватба ...
19.12.2010 17:33
Не мога да си представя, наша сватба на чай:)))))
Интересно разказваш за непознати традиции!
Поздравления, Натали!
цитирай
8. natali60 - Здравей, Мона Лиза!
20.12.2010 01:57
И на мен ми беше странно :) Това се отнася и до градските сватби - не се пие, не се танцува - даваш си червения плик, хапваш делово - и, довиждане! Друг свят...
Радвам се, че ми гостува! :)
Поздрави! :)
цитирай
9. iliada - Честита Коледа!
26.12.2010 09:01
Честита Коледа!
Най-искрени благопожелания за здраве и сили,
за ползотворни дела,
за топлота и доброта - дарявани и получавани,
за дни на радост с усмивки и веселие,
за мигове на сбъднати мечти.
цитирай
10. анонимен - kbNulrGJ
24.05.2011 03:13
Hey, subtle must be your mildde name. Great post!
цитирай
11. анонимен - ZKHtmVlesa
24.05.2011 14:31
That's the best anwser of all time! JMHO
цитирай
12. анонимен - XbGbbydqwGcIwdlO
24.05.2011 14:51
Glad I've finally found seomthing I agree with!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: natali60
Категория: Изкуство
Прочетен: 1025048
Постинги: 159
Коментари: 1222
Гласове: 18622
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930