Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2010 09:10 - ОГНЕНОТО ШОУ
Автор: natali60 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2761 Коментари: 6 Гласове:
8

Последна промяна: 15.09.2010 09:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                  Пак съм тук, в Пънлай, започна отново китайският ми живот.
    Дойдоха приятелите, радват се на българските сувенири, запознаваме ги с родината. Суонг дори ми каза, че толкова й е харесала България от снимките, че иска да учи български. За нея това ще е не по-леко изпитание, отколкото за мен - да уча китайски.
     За навлизане в българската атмосфера започнахме с право хоро  - него бързо го усвои, нали обича да танцува...
     Като й написах българската азбука, тя възкликна: " И с тези 30 букви вие пишете думи?! А коя ви е другата азбука?"  Тук тя явно очакваше аз да извадя някоя скрита азбука, подобна на техните 85 000 йероглифа... Трябва да поясня, че китайците имат две азбуки - едната е споменатата йероглифна и друга, наречена пинин, която всъщност е латиница - за улеснение на учениците. Аз започнах да чета на пинин, но радостните възгласи на Суонг бяха напразни - нищо не разбирах...

      Но преди да продължа с местните впечатления, ще ви разкажа за така жадуваното мое Варненско лято. Въпреки че посветих един месец на ремонт като всеки ортодоксален българин, пак ми остана време да наситя душата си с красота.
     Откриването на Международния театрален фестивал стана на 31 май с огненото шоу на кокили "Насекомото". Представеният от Fireter  проект е показван вече на три международни и на два български фестивала. Огненото шоу е новост - въведено е у нас преди десетина години. Този театър е по-скоро философия, в която актьорите пресъздават картини и сцени от света отвъд нашия. Изразните средства са необичайни - огъня и сенките, кокили, маски, костюми и музика от някакъв друг свят (щях да кажа "несъществуващ", но се замислих...) Огънят се възприема не като унищожителна стихия, а като живо същество - един от героите, с когото на зрителя му се приисква да общува, флиртува, играе. Ефектът е омагьосващ. Действа пречистващо.
       Три месеца след това вълшебство то е живо в съзнанието ми като че ли беше преди три часа.

       image

             Преживяхме тази приказка на театъра на огъня и сенките в последната майска вечер, докато се разхождахме с дъщеря ми из Морската. Стъмваше се, когато зад Обсерваторията видяхме едно свръхдългокрако бяло създание с човешки образ да се приготвя за път! Главата му се губеше в короните на дърветата. Е, как да не тръгнеш след него!

                                                        image

            След Насекомото се търкулна огромно бяло кълбо - тялото му, носено от няколко души в бели дрехи. Един извънземен готвач буташе ентусиазирано светеща печка на колела, а от нея се разнасяше онази омайна космическа музика, която пренася в отвъдното...

                          image

                                                                            image

             И хората, излезли на розходка, се присъединяваха към щастливото шествие, без да знаят, нито да питат накъде. Вървяхме по главната, та до шадраваните - като зомбирани. Можехме да вървим още дълго - накъдето ни поведат...

            Нямаше граница между публика и артисти. Само една полицайка проправяше  път по улицата, да не би някой да се преплете и да препъне Насекомото и свитата му.

          Трудно е да се опише, снимките ще направят това. Емито снима, аз не бях на този свят...

             image

                                              image

                             image

                                                                 image

         image

                                          image

                        image

                image


Тагове:   шоу,   Огненото,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. veninski - При теб винаги е красиво и магнет...
15.09.2010 19:36
При теб винаги е красиво и магнетично... Поздрави от Родопите!
цитирай
2. natali60 - И при теб, Васко, е така!
16.09.2010 04:22
Благодаря ти.
Поздрави от есенен Пънлай! (за нас е още лято, но за тях есента настъпи на 7 август! По-късно ще напиша по-подробно) !
цитирай
3. universalnite1neo - :) Бладодаря за снимките. Понеже ...
17.09.2010 11:39
:) Бладодаря за снимките . Понеже сме на китайска вълна - спомних си за тяхна пословица : "Една снимка може да изкаже повече, отколкото хиляди думи" . Поздравления !
цитирай
4. natali60 - Добре дошъл, universalnite1neo!
17.09.2010 12:32
И аз благодаря за добрите думи! Мъдър народ са китайците, и много търпелив...
Много ми хареса последният ти постинг.
Светъл ден! :)
цитирай
5. monaliza121 - Привет, Наталия!
17.09.2010 19:19
Видях набързо, че тук има много интересни неща. Ще ги прочета по-внимателно. Разгледах сайта на Емилия и съм очарована от пейзажите. Благодаря, че ме упъти към твоя интересен блог.
цитирай
6. natali60 - Здравей, Тин!
18.09.2010 07:25
Хубаво е, че сме на една вълна :) Това усещане ми липсва понякога тук, в Китай.
Благодаря за интереса!
Далекоизточни поздрави! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: natali60
Категория: Изкуство
Прочетен: 1026536
Постинги: 159
Коментари: 1222
Гласове: 18622
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930